Error Solved : Xamarin.IOS netstandard, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=

Here is the solution for,

In Xamarin.IOS.Shared project …netstandard, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=… or one of its assemblies…

  • First Create an .net 2.0 Library Project in your solution
  • Then add that project as reference in your IOS.Shared project (which you take the error message)
  • Than try again..
  • If still having problem go on and install .NetStandardLibrary nuget package on all of your pages

Decathlon Oxelo Town EF modellerinin karşılaştırması

Şuan Türkiye’de yetişkin scooter’ı diye satılan ekonomik çok fazla seçenek yok. Micro marka scooter’lar çok pahalı ayrıca bir çok yetişkin scooter’ıda dizayn ve yapı itibari ile de çok çekici değil.

Ancak Decathlon mağazasında satılan Oxelo marka yetişkin scooterları fiyat performans olarak oldukça başarılı, bu modellerin bir kısmını inceledim ve aradaki farklara deyineceğim.

  • Oxelo Town 7 XL
  • Oxelo Town 9 EF v1
  • Oxelo Town 9 EF v2

Bu modellerin hepsini deneme fırsatım oldu hatta Oxelo Town 9 EF v1 modelini ise bir süre kullandım çok ta memnun kaldım.

Scooter Fiyatları

3 Scooterın fiyatı sırasıyla bugün itibari ile 699₺ , 899₺ (şuan piyasada yok ama muhtemel fiyatı) , 1199₺’dir. Ne yazıkki her dolar artışında ise bu fiyatlar benzer oranlarda daha da yükselmektedir.

Oxelo Yetişkin Scooter Karşılaştırması

Oxelo Town 7XL

  • +Ön süspansiyon
  • +Arka süspansiyon
  • -Abec 5 Rulman
  • -Kolay katlanma
  • Kolay taşıma
  • -Zil
  • +5.6kg
  • +Fiyat
  • -?Omuz Askısı

Oxelo Town 9 EF v1

  • +Ön süspansiyon
  • -Arka süspansiyon
  • +Abec 7 rulman
  • +Kolay katlanma
  • +Kolay taşınma
  • +Zil
  • -7.4kg
  • -Fiyat
  • +Omuz Askısı

Oxelo Town 9 EF v2

  • +Ön süspansiyon
  • +Arka süspansiyon
  • +Abec 7 rulman
  • +Kolay katlanma
  • +Kolay taşıma
  • +Zil
  • -7.4kg
  • -Fiyat
  • -Omuz Askısı
  • +?Katlanan elcikler
  • +?Deri görünümlü elcikler
  • +?Katlamadan dik durdurma ayağı

Hangisini almalıyım ?

Öncelikle ihtiyacınızı belirlemelisiniz. Bütçe, süspansiyon, sık açma kapama, taşıma.. Bunlar arasında hangisi sizin için önemli yada önemsiz ise ona göre seçim yapabilirsiniz. Eğer bütçe sıkıntınız yok ise zaten söylemeye gerek yok son versiyonu alabilirsiniz. Ama bütçe sıkıntınız var veya neden daha fazla vereyim diyorsanız şunu belirteyim, süspansiyon önemli ise ilk iki model arasında seçim yapın ancak aralarında RULMAN farkı var. Abec7 rulman daha akıçı bir rulmandır. Oysa şunuda düşünmek gerekirki süspansiyon bir miktar itme kuvvetinizi emeceği için hem Adec5 yani 7XL modelinin Adec7 9EF modelinden kısmen daha yavaş olabilir.

Dolayısıyla süspansiyona ihtiyacınız yok ancak kolay katlama özelliğine ihtiyacınız var ise o zaman EF9 süper bir model.

Yok hem kolay katlansın hem süspansiyon olsun derseniz o zaman sadece son model kalıyor. Ancak onunda fiyatı yüksek.

Buarada son modeldeki ayak standına ihtiyaç yok çünkü kolay katlama özelliğine sahip bu modellerde zaten tam katlamadan katlama moduna geçtiğnizde alet kendi üzerinde duruyor.

Oxelo scooterda ayrı ayrı rahatsız olduğum noktalar

XL7 modeli ucuz ve çift süspansiyonlu olduğu için güzel. Ancak onu denediğimde en rahatsız eden şey katlanma ve açılma özelliği çok pratik değil. Hızlı ve akıcı olmuyor sıkışma vs yapıyordu. Ayrıca katlandıktan sonra taşımak istediğimde tekerlek borusu etrafında dönüyor ve elimde sabit tutamıyordum.

EF9 v1’de ise en rahatsız olduğum şey bozuk yollarda arka süspansiyonun olmayışından dolayı arka lastiğe çok fazla yük binip tümseklerden geçerken bunun biraz ayağa ve lastiğe sert tepki vermesi ve tümseklerde gürültü olması. Ayrıca elcikleri çok sık tak çıkar yapıyorsanız iç içe geçecek boruların arasına el sıkışması yada elinizi kirletmek söz konusu olabiliyor.

EF9 v2’de ise tamamiyle fiyat rahatsız edici. Bu fiyata ürünle birlikte vermedikleri omuz askısı da cabası. 1200₺’ye Xiaomi elektrikli scooter alınabilir tamam vergi vs biraz daha zor olabilir ama fiyat yinede ufak detaylar yüzünden çok artırılmış.

Gearbest Trexplbex gönderi, gümrük işlemleri, Aramex lojistik

Uzun süredir gearbest.com , banggood.com , dx.com ve aliexpress.com sitelerinden alışveriş yapmaktayım. Hatta daha bir çok internet sitesinden yurt dışı alışverişi yaptım.

Ne yazıkki her seferinde yüksek tutarlı ürünlerde acaba ürün gümrüğe takılırmı korkusu var. Doğrusu buna dair yazılarım arasında bir anlatım var buna deyinmeyeceğim.

Gearbest.com yüksek tutarlı gönderi ve kargo seçimi

Gearbest.com’dan yakın zamanda 187$’a bir 3D Printer aldım. Doğrusu bu seçimi yaparken Aliexpress ile karşılaştırdım ayrıca Gearbest.com içerisinde başka gönderi şekillerinide inceledim. DHL, EMS vs. derken birde Öncelikle Türkiye gönderimi diye bir seçenek dikkatimi çekti.

DHL ve benzeri kargo firmaları

DHL ile ilgili yorumlarını okudum sonuç olarak DHL gümrüğe takılan ürünlerde, ödediğiniz yol masrafına karşı birde gümrük işlemleri için 150TL gibi bir evrak masrafı istiyormuş. Kısacası DHL bu konuda çok masraflı olduğu için seçmedim.

Gearbest.com ve Trexplbex gönderi

Diğer gönderi seçenekleri arasında Yüksek Öncelikli Türkiye Gönderisi gibi bir seçenek vardı. Meğerse bu Aremex denilen lojistik firmasına aitmiş. 187$ lık bir gönderi için 10$ kargo masrafı ödedim.

Gearbest gönderimin takip numarasını UKiM’de görünmüyor

Ürünü aremex.com üzerinde takip ettim ve Türkiye’ye girdiğimi gördüm. Vergi ödemesi için beklediği yazıyordu. Daha sonra UKİM’i aradım ve ürünüm hakkında bilgi almak istedim ama elimdeki takip numarası istedikleri takip numarası ile uyuşmuyordu. Yani özetle PTT Yurtdışı gönderi takip’te görünmüyor.

Aremex lojistik ve gümrük işlemleri

Sonra anlaşıldıki Gearbest.com Aramex diye bir lojistik firması ile anlaşmış ve aynen DHL gibi kapıdan kapıya taşıma işlemi yapıyorlar. Aremex’in mobil uygulamasını indirdim ve bir hesap açtım ardından takip numaramı girdim ve kısa bir süre sonra bana sms geldi. Çağrı merkezini aradım oldukça kibar ve ilgili insanlardan bilgi aldım.

Aremex ile Gümrük tarifesi

Avrupa birliğine dahil ülke gönderilerinden %18
Avrupa birliği dışı ülke gönderilerinden %20 vergi aldıklarını söylediler. Ödememi ürün bedeli üzerinden %20 olarak yaptım. Biliyorsunu PTT’de olsa ürün kargo bedelinden bile vergi aldıkları oluyordı. Daha sonra dekontu ve TC No’mu bana eposta ile ulaşan kişiye gönderdim. Ve kapıya kadar herhangi bir sürpriz masraf alınmayacağına emin oldum.

Aramex uygulaması ile takip

Aramex’in mobil uygulaması ile her aşamayı otomatik takip edebiliyorsunuz. Tüm bu süreç şeffaf ve profesyonelce takip edilebiliyor.

Ayrıca gümrük ve yurtdışından alışveriş için şu yazımı da okuyabilirsiniz.

Ucuza orjinal parfüm nereden alınır?

Yakın zamanda online alışveriş sitelerinden sahte parfüm alma tecrübem sonrası bu merak edilen soruyu çok kısa ve net şekilde cevaplıyayım. Ucuza orjinal yada indirimli parfüm nereden alabilirim derseniz mutlaka Rossmann mağazalarındaki parfüm standını inceleyin derim, piyasa fiyatı üzerinden tam olarak %50 den fazla indirimle orjinal parfüm bulabilirsiniz. Örneğin 500 TL’lik bir parfümü 229TL ye buldum tavsiye ederim.

الحصول على المنزل من تركيا. شراء العقارات في تركيا.

إذا كنت ترغب في الاستثمار في القطاع العقاري من دون أخذ تركيا؟ هل تعتقد اتخاذ المنزل في تركيا كنت تعتقد أنك تفعل استثمارا جيدا. أعلى بكثير من القيمة الحالية لأسعار المنازل في تركيا. وبعبارة أخرى ، يتم بيع المنازل أعلى بكثير من تكاليفها. ولسوء الحظ ، فإن الاتجاه الاقتصادي في بلدنا يظهر أنه في يوم من الأيام سوف تنخفض أسعار هذه المنازل. لأن دخل العاملين في بلدنا ، حالة الاقتصاد ، لا يزداد بالتوازي مع أسعار المنازل. إذا كنت تحصل على المنزل من تركيا، على المدى الطويل وربما كنت الضرر. إذا قرأت الأخبار التركية ، سترى أن هناك نصابين. لقد دخل قطاع البناء في طريق مسدود في بلدنا. أسعار المنازل ستنخفض بالتأكيد وستضيع مع المنازل التي تشتريها بأسعار مرتفعة. لهذا السبب يجب عليك أن تنظر عند شراء العقارات في تركيا هو جيد جدا، وكنت في حاجة إلى الحساب الصحيح تكلفة المنزل. في بعض المواقع الإلكترونية للشركات في تركيا، وتكلفة المتر المربع في الرسالة. لذلك عليك أن تحسب تكلفة المنزل.

Startup mı ? Benim sadece bir fikrim var?

Herkesin bir Girişişm, Proje yada Uygulama vs. için bir fikri var. Doğal olarakta Startup camiyasındaki isimlerde kendilerine gelen yüzlerce fikri ciddiye almıyorlar yada ciddiye alıyorlarsa bile sadece fikir aşaması olması baştan eksi puanla değerlendiriliyorsunuz.

  • Fikrim çalınır mı?
  • Fikrimin patentini almalı mıyım?
  • Fikrimi başkasına anlatmalı mıyım?
  • Fikrimi anlatırken gizlilik sözleşmesi imzalamalımıyım?

Siz bu soruları soruyor yada cevap arıyor olabilirsiniz ama ne yazıkki bu dünyadaki insalar sadece şunu söylüyorlar,

Fikir hiç birşey execution herşey !

Evet bu lafı çok duymuşsunuzdur, fikir hiç birşey.. Doğrusu fikrin hiç bir şey olduğuna ben katılmıyorum.

Öncelikle şunu bi tanımlamak lazım. Fikir insanların ürettiği en muhteşem üründür. Ancak her ürün muhteşem değildir. Ayrıca kendisine fikirle gelinmiş mentor yada benzeri kişiler yüzlerce fikir dinledikleri için bu bol olan şeye değer vermemeleri gayet normal. Fakat unutmamak gerekirki bir mentor için yüz fikir varsa, fikir sahibi için sadece bir fikir vardır. Dolayısıyla kimin tarafından baktığınıza göre bu fikrin değeri tartışmalıdır. Az olan şey değerli çok olan şey değersizdir. Bu nedenle fikir sahibi için fikrinin değerli olması çok doğaldır.

Herşey Fikirle Başlar

Her proje bir fikirle başlar. Fikir olmadan sonuç olamazdı. Ancak tabi ki işin uğraştırıcı kısmı fikri değil. Sonuca giderken izlediğiniz yol çok daha karmaşık ve zorluklarla dolu. Bu nedenle ne yazık ki fikirler hep küçümseniyor.

Fikrin Küçümsenmesi

Fikrin küçümsenmesi bir yana diğer yandan önemli olan fikirlere değer verilmeli ve saygı duyulmalı. Sırf fikirler önemsiz görüldüğü için fikir sahipleri de küçümsenmemelidir.

Ülkemizdeki Emeğe Saygı

Zaten diğer yandan ülkemizde Korsan kelimesi çokta ayıplanmazdı. Herkes bir dönem belki hala korsan CD oyun yada müzikleri kullandığımız olmuştur. Bunların kullanımını, paylaşılmasını gayet normal bir şeymiş gibi benimsemişiz. Eee doğal olarak bunu yapan bir toplum olarak nasıl fikre saygı duyulmasını bekliyorsunuz?

Fikrim Çalınır mı?

Ne yazık ki bizim toplumda fikir çalınır. Çünkü fikre verdiğimiz değer korsana yaklaşımımızla aynı. Bugün aklınızda bir fikir yokken bir arkadaşınızın size anlatmış olduğu fikri geliştirip üzerine en büyük zorlukları çözüp fabrika kurup üretime geçip para kazandığınızda geri dönüp o fikir sahibine ortaklık verir misiniz? Tabiki hayır o sadece fikir sahibiydi siz bütün süreci yönettiniz geliştirdiniz. Peki ya fikir aklınıza girmeseydi ? Ne yazık ki buna haklısın diyecek kimseyi bulamazsınız. Çünkü bu bizim toplumumuzda böyle.